wedstrijdregelement witvis

1. Voor de aanvangstijd en duur van de wedstrijd zie rooster
  2. Vis je een competitie mee geef je dan op en meld je netjes af als je een keer verhinderd bent, wil je gewoon een keer meevissen geef je dan op bij de wedstrijdcommissie.
  3. Loting minimaal 1 uur voor aanvang wedstrijd,word er later geloot dan word er later begonnen en langer doorgevist.
  4. Als je niet aanwezig bent tijdens de loting dan blijft het laatste nummer over.
  5. De wedstrijdvissers worden opgenomen in het klassement en vissen volgens een puntensysteem 1ste plaats 1 punt, 2e plaats 2 punten enz. Personen die een enkele keer meevissen tellen wel mee in de puntentelling.
  6. Ben je een wedstrijd afwezig krijg je 30 punten. Wanneer je dit gemeld heb mogen deze afgeschreven worden. Heb je niet afgemeld en bent niet aanwezig mogen deze niet afgeschreven worden.
  7. Heb je geen vis gevangen , dan geldt het aantal deelnemers met vis +1 punt.
    Heb je geen vis laten wegen, dan geldt het aantal deelnemers met vis + 6 punten

8. Men mag maximaal 1 meter naar links of rechts, ruilen
    of op een ander nummer gaan zitten is niet toegestaan.
  9. Het leefnet moet een minimale lengte hebben van 2.50 meter en diameter
    van 40 cm.
  10. Eerste signaal: aanvang wedstrijd, voeren en vissen.
    Zwaar voeren mag alleen de eerste 5 minuten daarna alleen nog maar kleine voerballetjes die met 1 hand zijn gemaakt. Cuppen mag altijd.
    Tweede signaal: einde wedstrijd direct je vislijn uit het water halen,
    vissen die voor of tijdens dit signaal gehaakt zijn tellen mee.
  11. Na het wegen word de daguitslag bekend gemaakt, evt prijswinnaars dienen persoonlijk prijs af te halen anders vervalt prijs en schuift door naar de volgende in rij. Mocht je onverhoopts eerder weg moeten geef dit aan bij de leiding.
  12. Er mag altijd maar één vislijn in het water zijn.
     Men mag geen “vers de vase” en gekleurde maden bij zich hebben.
    Snoek,snoekbaars en paling tellen niet mee, en worden direct teruggezet.
  13. Bij het binnen halen van vis verplicht altijd op je plaats blijven zitten/staan.
  14. Bij onweer wordt de wedstrijd afgeblazen en de wedstrijdcommissie
    beslist dan wat er gaat gebeuren.
  15. Na afloop van de wedstrijd je overgebleven voer en aas meenemen en de plaats schoon achter laten.

Zijn er zaken waarin dit reglement niet voorziet dan beslist de wedstrijdcommissie.
Alle deelnemers worden geacht dit reglement te kennen en
na te leven, bij overtreding word je uitgesloten van de weging.