Wedstrijdinfo 2018

Zondag, 14 januari 2018

Onder het kopje wedstrijdinfo kunt u alle wedstrijden voor het komende seizoen terugvinden. Aanmelden voor de wedstrijden bij Joost Vos , tel 06-53384299 Veel plezier en goede vangsten. Ook is er een aangepast wedstrijdreglement voor 2018, eveneens te vinden onder wedstrijdinfo of onder knopje " lees verder". Als aandachtspunt; bij de stokwedstrijden kunnen alleen competitievissers meedoen.

Wedstrijdreglement witvis
1voor de aanvangstijd en duur van de wedstrijd zie rooster.
2Wil je een competitie mee vissen geef je dan op voor de uiterste inschrijfdatum. Wil je een losse wedstrijd mee vissen vraag dat bij de wedstrijd commissie.
De stok competitie is niet toegankelijk voor vrije deelname alleen competitie vissers.
3 Loting minimaal 1 uur voor de aanvang wedstrijd.
4Als je niet aanwezig bent bij de loting blijft het laatste nummer over.
5Je dient altijd op de aangeduide visplaats te gaan zitten en niet buiten deze plekken.
6De punten telling voor competitie vissers is als volgt 1ste plek 1 punt 2de plek 2 punten enz. personen die niet in competitie verband vissen tellen niet mee met de puntentelling.
7Bij afwezig krijg je 20 punten als je afgemeld hebt zijn deze aftrekbaar anders niet.
8Heb je geen vis gevangen is je punten aantal gelijk aan de aantal competitie vissers.
Bij voortijdig verlaten van de wedstrijd zonder dit te melden of goede reden worden er 15 punten bij geschreven.(gebeurt dit vaker kan er uitsluitsel van deelname komen)
9Men is gebonden aan de vakken die op het uitzet bord geplaatst is en mag hier niet buiten vissen
102 leefnetten verplicht per deelnemer. Het leefnet moet een minimale lengte van 2 meter hebben en 40cm doorsnede. één voor de witvis. Één voor de karper. Voor de karper moet er een speciaal carp leefnet gebruikt worden ter voorkomen van beschadigen vissen
11Eerste signaal: aanvang wedstrijd vissen en voeren na 10 minuten mag er enkel nog maar gecupt worden.
2de signaal direct alle lijnen uit het water. gehaakte vissen op dat moment tellen nog mee.
12Er mag altijd maar één vislijn in het water zijn.
13Vers de vase verboden
14Snoek snoekbaars en paling tellen niet mee en moeten direct worden terug gezet
15Bij slechte weersomstandigheden beslist de wedstrijd commissie of er pauze wordt gehouden of de wedstrijd afgelopen is of verplaatst word.
16Na afloop van de wedstrijd dient de visplek opgeruimd te zijn
17De vis moet altijd op de aangegeven vis stek binnengehaald te worden
18Als u de vis niet vanuit het schepnet onthaakt is een onthaakmat verplicht.
19Bij de stok competitie moet de dobber het lood kunnen dragen. Dobber maximaal 3 gram
20U mag zijdelings vissen maximaal 5 delen
Zijn er zaken waarin dit reglement niet voorziet dan beslist de wedstrijd commissie.
Alle deelnemers worden geacht dit reglement te kennen en na te leven. Bij overtreding word je uitgesloten van deelname.